מה זה IaaS? תשתית כשירות

תשתית כשירות (IaaS) היא א מחשוב ענן מודל שירות שבו משאבי מחשוב מתארחים בענן ציבורי, ענן פרטי או ענן היברידי. עסקים יכולים להשתמש במודל IaaS כדי להעביר חלק או את כל השימוש שלהם בתשתית של מרכז נתונים מקומיים או משותפים לענן, שם הוא בבעלות ומנוהל על ידי ספק ענן. רכיבי תשתית חסכוניים אלה יכולים לכלול חומרת מחשוב, רשת ואחסון, כמו גם רכיבים ותוכנה אחרים.

מהי תמונה ממוזערת של וידאו IaaS

במודל IaaS, ספק הענן מחזיק ומתפעל את החומרה והתוכנה וכן מחזיק או שוכר את מרכז הנתונים. כאשר יש לך פתרון IaaS, אתה שוכר את המשאבים כמו מחשוב או אחסון, מספק אותם בעת הצורך, ומשלם עבור המשאבים שהארגון שלך צורך. עבור משאבים מסוימים כגון מחשוב, תשלם עבור המשאבים שבהם אתה משתמש. עבור אחרים כגון אחסון, תשלם עבור קיבולת.

איך IaaS עובד?

במודל IaaS טיפוסי, עסק - שיכול להיות בכל גודל - צורך שירותים כמו מחשוב, אחסון ומסדי נתונים מספק ענן. ספק הענן מציע שירותים אלה על ידי אירוח חומרה ותוכנה בענן. העסק כבר לא צריך לרכוש ולנהל את הציוד שלו, או מקום לאירוח הציוד, והעלות עוברת למודל של תשלום Pay-as-you-Go. כשהעסק צריך פחות, הוא משלם על פחות. וככל שהוא גדל, הוא יכול לספק משאבי מחשוב נוספים וטכנולוגיות אחרות בתוך דקות.

בתרחיש מקומי מסורתי, עסק מנהל ומתחזק את מרכז הנתונים שלו. על העסק להשקיע בשרתים, אחסון, תוכנה וטכנולוגיות אחרות, ולשכור צוות IT או קבלנים לרכישה, ניהול ושדרוג כל הציוד והרישיונות. יש לבנות את מרכז הנתונים כדי לעמוד בביקוש שיא, למרות שלפעמים עומסי העבודה יורדים ומשאבים אלה עומדים בטלים. לעומת זאת, אם העסק יגדל במהירות, מחלקת ה-IT עשויה להתקשה לעמוד בקצב.



IaaS Cloud Computing - מה ההבדל?

לכל הפחות, תשתית ענן כוללת מחשוב ליבה, אחסון ומשאבי רשת. לאחרונה הוא הגיע לכלול גם שירותים ברמה גבוהה יותר (המכונה לפעמים פלטפורמה כשירות [PaaS]) כגון מסדי נתונים יחסיים ו-NoSQL, עיבוד נתונים בזמן אמת ואצווה, צינורות ושירותי מפתחים, קונטיינרים ופונקציות. בניגוד לתוכנה כשירות (SaaS), IaaS אינו מיועד למשתמש הקצה הטיפוסי. IaaS מיועד ל-IT יישומים, תפעול IT, DevOps, מנהלי מערכות ומסד נתונים, ומפתחי ערימה מלאה.

היתרונות של IaaS

תשתית כשירות מספקת ארבעה יתרונות מרכזיים המאפשרים לעסקים לנוע מהר יותר ולהשיג את יעדי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם.

  • תשתית ענן מפחיתה את הזמן והעלות של הקצאה והרחבה של סביבות עבור DevTest והפקה. זה נותן למפתחים ולצוותי DevOps יותר חופש להתנסות ולחדש.
  • על ידי הפיכת שירותי מחשוב לזמינים לפי דרישה, עסקים יכולים להגדיל או להקטין את התשתית שלהם לפי הצורך, ולשלם רק עבור מה שהם משתמשים על בסיס שעתי, יומי או חודשי, תוך טיפול בקנה מידה שיא גדול מהאפשרי ברוב הסביבות המקומיות.
  • IaaS יכול לתת לעסקים גישה לציוד ושירותים חדשים ומשופרים - כגון המעבדים העדכניים ביותר, אחסון, חומרת רשת ותזמור קונטיינרים - שעסקים רבים לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש במקום או שלא יוכלו לגשת אליהם באותה מהירות.
  • IaaS זמין ברוב האזורים הגיאוגרפיים, עם נוכחות אזורית ליד מרכזי אוכלוסייה גדולים, המאפשרת לעסקים להגדיל את טביעת הרגל המקוונת שלהם מהר יותר.

מעבר למודל IaaS יכול להיות מהפך עבור עסקים, במיוחד עבור מחלקות ה-IT שלהם. במקום להתמקד הרבה מזמנם בניהול ותמיכה בתשתיות מקומיות, צוות ה-IT יכול להקדיש יותר שעות לפעילויות בעלות ערך גבוה שהופכות את העסק ליעיל ופורה יותר. מודל התשלום Pay-as-you-Go גם מפחית שגיאות חיזוי ושומר עלויות בהתאמה לצרכים בפועל.

IaaS מגביר את היציבות, האמינות והתמיכה

עסקים בוחרים ב-IaaS עבור עומסי העבודה הקריטיים למשימה בגלל היציבות, האמינות והתמיכה שאין שני להם. בהשוואה למערכות מקומיות, IaaS מציע יותר זמן פעולה, יתירות מובנית בכל שכבה, אפשרויות אבטחה טובות יותר והגנה מפני אסונות, וקנה מידה שסביבות מקומיות לא יכולות לנצח.

מי משתמש בפתרונות IaaS?

IaaS הופכת פופולרית יותר ויותר בכל התעשיות, ומגוון השימושים שלה הולך ומתרחב. בסיס משתמשי הענן של תשתיות הליבה כולל מפעילי IT, אפליקציות IT, צוותי DevOps, מנהלי מערכות ומסד נתונים ומפתחים מלאים בעסקים הבונים ומריצים יישומים. הוא משמש גם עסקים שרוצים תשתית ענן גמישה לתמיכה ב-ERP, פיננסי, שרשרת האספקה ויישומים פנימיים אחרים.

בתחילה, IaaS שימש בעיקר על ידי ארגונים מקוריים בענן עבור עומסי עבודה שהיו זמניים, ניסיוניים או שעלולים להשתנות באופן בלתי צפוי. כיום, ארגונים גדולים רבים, הנמשכים מהיתרונות של IaaS, עוברים יותר ויותר למודל כדי לתמוך במשרד האחורי הקריטי למשימה, במערכות התיעוד ועומסי עבודה אחרים.

בכל הנוגע לחדשנות, IaaS גם הופך לפתרון מועדף. לחברות שעדיין מתחזקות את מרכזי הנתונים שלהן במקום, קשה מאוד ויקר להרחיב מעבר לשמירה על העניינים. כדי לחדש ולהישאר תחרותי בשוק, ארגונים צופים פני עתיד מעבירים את מרכזי הנתונים שלהם לענן. על ידי ניצול היתרונות של IaaS, הם יכולים לפנות את הכישרון והמשאבים שלהם כדי לספק את החדשנות שהם מדמיינים ולהצמיח את העסק שלהם.

היתרונות של IaaS

IaaS מציעה יתרונות מרובים על פני מרכזי נתונים מקומיים מסורתיים. עם IaaS, ארגונים יכולים:

להפחית הוצאות עסקים שעברו ל-IaaS לא צריכים לקנות, לנהל ולתחזק את התשתית שלהם, והם משלמים רק על מה שהם משתמשים בהם - אפילו על פני תקופות פחת של חמש שנים או יותר.
שפר את ההמשכיות העסקית תשתית ענן מספקת בדרך כלל רמה גבוהה יותר של זמן פעולה ואפשרויות התאוששות מאסון רב יותר מאשר פריסות מקומיות מכיוון שיש לה יתירות מובנית בכל שכבה, מציעה תחומי תקלה מרובים ומיקומים מבוזרים גיאוגרפית, והיא מנוהלת בקנה מידה עצום על ידי מומחי תפעול.
להאיץ חדשנות IaaS עושה את זה מהיר, קל ובמחיר סביר לבחון מוצרים ורעיונות חדשים. במקום לפתח תחזיות מפורטות ולהשקיע בתשתית חדשה, עסקים יכולים להגביר את תשתית הענן שלהם תוך דקות, ואז להגדיל או להקטין לפי הצורך.
נצל את הטכנולוגיות העדכניות ביותר ספקי ענן רבים אורזים ופורסים חומרה ותוכנה חדשות - כולל בינה מלאכותית ומסגרות למידת מכונה - הרבה לפני שעסקים יכולים ליישם אותם במקום.
אספקת מהירות אפילו תשתיות מקומיות וירטואליות סובלות מזמני אספקה ארוכים של שבועות או אפילו חודשים. עם IaaS, ניתן לספק סביבות אפליקציות שלמות בתוך דקות.
התמקדו בעסק הליבה IaaS משחררת את מחלקות ה-IT מהוצאת עד מחצית מהמשאבים שלהן על ניהול ותחזוקה של חומרה ותוכנה מקומיים. עם IaaS, ארגונים יכולים גם לאפשר ל-DevOps ולצוותים אחרים לגשת לתשתית בעצמם, כך שהם יכולים להפעיל ולבדוק ללא דיחוי.
קנה מידה מהיר יותר עסקים זקוקים למשאבים נוספים במהלך עומסי עבודה שיא - כגון בתקופות דיווח חודשיות. עם IaaS, התשתית יכולה להתרחב תוך דקות, כך שניתן להפעיל דוחות במהירות והצוות יכול להתמקד בפעילויות קריטיות יותר לעסק.

עתיד עבור IaaS ומחשוב ענן

ספק הענן שלך עוסק בדאגה לוודא שסביבת ה-IT שלך טובה ככל האפשר. לעתים קרובות יש להם חומרה בעלת קצה מדמם, כך שאינך צריך לחקור ולרכוש אותה בעצמך. ואתה לא צריך לעבור הכשרה מיוחדת ומחזורי אספקה ארוכים כדי לשדרג את התשתית שלך. במקום זאת, יש לך את הזמן והמשאבים להתמקד בעסק שלך.

דוגמאות IaaS

עסקים משתמשים ב-IaaS במגוון דרכים.

בדיקה ופיתוח עם IaaS, צוותי DevOps יכולים להגדיר ולהוריד סביבות בדיקה ופיתוח במהירות ובעלות נמוכה, כך שהם יכולים להוציא יישומים חדשים לשוק מהר יותר.
יישומים מסורתיים IaaS תומך הן ביישומים מקוריים בענן והן ביישומים ארגוניים מסורתיים, כולל יישומי ERP וניתוח עסקי.
אחסון אתרים ואפליקציות עסקים רבים מנהלים את האתרים שלהם ב-IaaS כדי לייעל את העלויות. IaaS תומך גם באפליקציות אינטרנט ולנייד, שניתן לפרוס ולהתאים במהירות.
אחסון, גיבוי ושחזור אחסון וגיבוי של נתונים במקום, כמו גם תכנון והתאוששות מאסונות, דורשים הרבה זמן ומומחיות. העברת התשתית שלהם לענן עוזרת לעסקים להפחית עלויות ומשחררת אותם להתמקד במשימות אחרות.
מחשוב בעל ביצועים גבוהים עם מודל תשלום Pay-as-you-Go, IaaS הופך את מחשוב הביצועים הגבוהים (HPC) ומשימות עתירות נתונים אחרות, מוכוונות פרויקטים, לזולים יותר.