מה זה אחסון בענן?

מהי תמונת וידאו ממוזערת של Cloud Storage

התנאי אחסון בענן כולל מספר יכולות אחסון הזמינות ללקוחות ענן הפועלות על חומרה של ספק ענן. כל אחת מהיכולות הללו עונה על צורך אחר, אבל כולן מספקות את הגמישות לשלם רק עבור מה שאתה משתמש. הספק אחראי לתחזק את החומרה הבסיסית ולהבטיח שהנתונים יישארו זמינים, עמידים ומוגנים.

הסוגים הנפוצים ביותר של אחסון ענן הם אובייקט, קובץ ובלוק.

סוגי אחסון בענן

סוגי האחסון נבדלים בעיקר באופן הגישה אליהם וברמת הביצועים שהם מספקים. היישום המשתמש באחסון ומיקומו קובעים את דרישות האחסון.

אחסון חפצים

תמונה ממוזערת של אחסון אובייקטים

הגישה לאחסון אובייקטים שונה מזו של סוגי האחסון האחרים שנדונו. יישומי תוכנה חייבים להיכתב בכוונה כדי להשתמש באחסון אובייקטים על ידי קריאה לממשקי API באינטרנט. אחסון אובייקטים מתוחזק מרחוק מהאפליקציה ומשמש בשני מצבים דומים אך שונים. ראשית, לעתים קרובות גישה אליו היא דרך האינטרנט על ידי יישומים הפועלים על מחשבים בודדים, מכשירים ניידים ומכשירי אינטרנט של הדברים, בין היתר. שנית, ניתן להשתמש בו על ידי אפליקציות הפועלות בענן.

יישומים המשתמשים באחסון אובייקטים יכולים לאחסן ולאחזר נתונים לא מובנים מאחסון אובייקטים במיקום מרוחק ללא שימוש במערכת קבצים. הפריטים המאוחסנים הם בסך הכל "אובייקטים" מופשטים בענן. משמעות הדבר היא שמפתח האפליקציה שומר על גמישות מרבית ויש לו מאגר נתונים חסר תחתית, בצורה חופשית, בענן תוך שהוא מחויב רק עבור כמות הנתונים המאוחסנת ומועברת.

החסרונות של אחסון אובייקטים הם כפולים: זה כרוך במעט יותר עבודה עבור מחברי האפליקציות שחייבים לנהל את פורמטי האובייקטים שלהם, ויש מגבלות ביצועים. גישה לאחסון אובייקטים מתבצעת על ידי תוכנה המבצעת קריאות API, בדרך כלל דרך האינטרנט, כך שמה שעשוי לקחת מיקרו-שניות אחסון צמודות ישירות ואחסון חסימה או מילישניות של קבצים עשוי לפעמים לקחת את אחסון האובייקטים שנייה או יותר. עבור מקרי שימוש רבים, כגון משתמשי קצה המריצים אפליקציות המחוברות לאחסון ענן בטלפונים שלהם, ביצועים אלה מקובלים, במיוחד בתמורה ל"גישה מכל מקום" שהאפליקציות הללו מספקות. ובמקרים בהם אפליקציה המשתמשת באחסון אובייקטים פועלת באותו ענן שבו מאוחסנים האובייקטים, הביצועים גבוהים במידה ניכרת מכיוון שכל המשאבים נמצאים באותו אזור ברשת המקומית של ספק הענן עצמו.


אחסון בארכיון

אחסון ארכיון הוא הפתרון האידיאלי לאחסון נתונים שנגישים אליהם לעתים רחוקות הדורשים תקופות שמירה ארוכות. אחסון ארכיון חסכוני יותר מאחסון אובייקטים לשימור נתונים קרים. עם זאת, בניגוד לאפשרויות אחסון אחרות, אחזור נתוני אחסון בארכיון אינו מיידי.

גם אחסון אובייקטים וגם אחסון ארכיון משתמשים בדליים כמיכלים לוגיים לאחסון חפצים. דלי הוא תא בודד עם מדיניות הקובעת את הפעולות שניתן לבצע על חפצים בדלי—ומי יכול לבצע אותם.

כאשר נוצרים דליים כדי להחזיק נתונים כאובייקטים, ארגונים יכולים להחליט איזו שכבת אחסון כברירת מחדל—ארכיון או תקן—מתאים לנתונים שלהם. אחסון אובייקטים יכול גם להעביר אובייקטים אוטומטית לאחסון ארכיון.


אחסון קבצים בענן

רוב היישומים המסורתיים הפועלים על שרת פיזי וממנפים כוננים פיזיים במרכז הנתונים שלך משתמשים באחסון קבצים. מערכות הפעלה כמו Linux או Microsoft Windows Server מציגות את האפליקציות הפועלות עליהן עם מערכת קבצים—קבוצה עקבית אחת של כללים ושיטות לאחסון ואחזור נתונים. מערכת ההפעלה מטפלת בפרטים מאחורי הקלעים—לדוגמה, האם הדיסק הפיזי הוא כונן מוצק (SSD)? כונן קשיח מסורתי של דיסק מסתובב? דיסק אופטי? או שיתוף קבצים ברשת מרחוק? בעוד שמערכת ההפעלה דואגת לפרטים הללו, יישומים פשוט נפתחים, קוראים, כותבים ושומרים קבצים באמצעות קריאות API סטנדרטיות.

אחסון קבצים בענן מציג שיתוף קבצי רשת רגיל—בדומה לשיתופי קבצי רשת שעשויים לפעול במרכז הנתונים שלך—למערכות ההפעלה שאתה מפעיל על שרתים בענן. מערכות הפעלה אלו מציגות את מערכת הקבצים הזו ליישומים הפועלים על אותו מחשב וירטואלי. אין צורך לשנות או לשנות יישומים כדי לפעול בענן; הם ממשיכים לפעול עם אחסון הקבצים שתמיד השתמשו בהם.

ספק הענן מנהל את החומרה, כולל דיסקים פיזיים וחומרת רשת, ומבטיח שהנתונים מוגנים. קיבולת מצטברת נוספת זמינה ללקוחות ככל שהצרכים שלהם גדלים. היתרונות הגלומים של אחסון קבצי ענן ברורים בהשוואה לגישה מסורתית הכוללת רכישות בכמות גדולה מתוזמנת של מערכות קבצים ברשת כדי לענות על צורכי הצמיחה העתידית ולאחר מכן מחייבת אותך לנהל את החומרה שלך ולהבטיח את ההגנה על הנתונים שלך בעצמך.


חסום אחסון

חסום תמונה ממוזערת של וידאו לאחסון

נפחי בלוק הם כמו אחסון קבצים בענן בכך שהם מייצגים גרסה משופרת של סוג אחסון רשת שאולי כבר מפעיל במרכז הנתונים שלך. השימוש בנפחי בלוקים מביא לפחות תקורה ברשת ומציע ביצועים גבוהים יותר, אך הוא דורש יותר תצורה וניהול בתוך מערכות ההפעלה בתמורה.

נפחי הבלוק של Oracle משתמשים בסוג נפח יחיד, אותו ניתן להגדיר תוך כדי הגדרות שונות כדי להגביר את הביצועים או להפחית עלויות. בניגוד לאחסון קבצי ענן, יש להגדיר נפחי בלוק בגודל מסוים, אך ניתן להגדיל את הגודל הזה בכל עת בזמן שהנפח נשאר מקוון וזמין ליישומים המשתמשים בו.

כמו בכל שירות ענן, הספק מנהל את תכנון החומרה והקיבולת ומבטיח שהנתונים יהיו משוכפלים ומוגנים.

היתרונות של אחסון בענן

  • עלות בעלות:
    מנקודת מבט של IT, אחסון בענן מבטל שכבות של עלויות תקורה. עלויות ישירות רבות אינן נחוצות עוד—מרכישות חומרה ועד לנפח האחסון העודף הדרוש להרחבה במהלך השנים הקרובות. החיסכון הזה מטפטף גם לעלויות עקיפות: כל זמן הנדרש להכנת חומרה, טיפול בניהול נתונים או פתרון בעיות נחסך, מכיוון שהאחריות למשימות אלו עוברת מצוות ה-IT שלך לספק. המשמעות היא ש-IT ייקטע רק לעתים רחוקות כדי לטפל בבעיות פתאומיות, מה שיאפשר לצוות להתמקד במשימות של תמונה גדולה יותר ובחדשנות נוספת.
  • מדרגיות:
    מכיוון שאחסון בענן מטופל באמצעות מודל של תשלום לפי נסיעה, הפלטפורמה בנויה כדי להתאים לשינוי גודל מהיר בעת הצורך. לעומת זאת, כאשר חברות מסתמכות על חומרה מקומית, יש לרכוש, לשלב ולהגדיר אחסון וחומרה נוספים על ידי צוותי ה-IT שלהן כדי להגדיל את קנה המידה. ספקי אחסון קבצים בענן תכננו את התשתית שלהם כדי להתמודד עם צרכי הלקוח מכל הצורות והגדלים, כלומר הם יכולים להסתגל במהירות אם ללקוח יש צרכים משתנים במהירות.
היתרונות של אחסון בענן

אחסון בענן ומחשוב בעל ביצועים גבוהים

אחסון בענן ותמונה ממוזערת של מחשוב מחשוב גבוה

מחשוב ביצועים גבוהים (HPC) הופך נפוץ יותר ויותר ככל שיותר חברות משתמשות בבינה מלאכותית, למידת מכונה, סימולציות הנדסיות ויישומי מודלים פיננסיים. חלה התקדמות בשנים האחרונות מחשוב ביצועים גבוהים בענן אפשרי, נגיש בקלות ובמחיר סביר.

עם זאת, תפוקת מערכת קבצים משותפת עבור אשכולות מחשוב היוותה לעתים קרובות מחסום עבור סימולציות, בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ומידול מורכב. אבל עם התצורה והמפרטים הנכונים, ניתן לתמוך בכל עומסי העבודה הללו.

במקרה של Oracle, עומסי עבודה בעלי ביצועים גבוהים כמו מודלים מורכבים משגשגים בגלל אחסון בלוק המגובה על ידי מדיה NVMe SSD ומרכזי נתונים עם ארכיטקטורת רשת שטוחה ומהירה. ביצועי אחסון הבלוק של Oracle מגובים גם ב-SLA ייחודי. למידע נוסף ב פוסט זה מהבלוג של Oracle Cloud Infrastructure.

סוג זה של אחסון דורש יצירה ידנית של אשכולות שרתי קבצים עם מופעי מחשוב ענן עם כונני מצב מוצק מחוברים ישירות, אך הוא מספק את הרמות הגבוהות ביותר של ביצועים—התפוקה הגבוהה ביותר והשהייה הנמוכה ביותר—אשר נדרש עבור יישומי HPC.

מקרי שימוש באחסון בענן

תמונה ממוזערת של מקרי שימוש באחסון בענן
Veritas העבירה 192 טרה-בייט של נתונים לפלטפורמת אחסון ענן חדשה בסוף שבוע אחד עם אפס השבתה

עבור מנהלי אחסון ארגוניים, ניסיון לעמוד בקצב צמיחת הנתונים תוך כדי ג'אגלינג בצרכי אבטחת נתונים, דרישות ארכיון ובעיות שמירה על עלויות זה כמו לשחות במעלה הזרם עם ערימה של מערכי אחסון פיזיים על הגב.

המדרגיות של הענן והמודל האלסטי של תשלום לפי גדילה פירושם שמנהלי אחסון ארגוניים לא יצטרכו לשלם עבור שדרוג אחסון, לא משנה מה הגודל או הפירוט—בין אם זה אתגר מתוכנן או קצר טווח. בנוסף, צריכת שירותי ענן נחשבת כמעט תמיד כהוצאה תפעולית ולרוב מהווה סעיף תקציבי חודשי. שני הגורמים הללו תמיד מקלים על היצירה והשליטה בהוצאות.

להלן כמה ממקרי השימוש הרבים עבור פתרונות אחסון בענן על פני אחסון אובייקטים, אחסון קבצים ונפחי חסימה.

  • אחסון למטרות כלליות
    גישה למאגר אחסון בלתי מוגבל לניהול גידול נתונים מובנה ובלתי מובנה.
  • נתונים גדולים וניתוחים
    בנה והפעל עומסי עבודה אנליטיים והשתמש במערכת אחסון משותף בעלות נמוכה כדי לאחסן נתונים מתמשכים ולהפיק תובנות עסקיות.
  • הרמה והסטה של יישומים עסקיים
    העבר יישומים מותאמים אישית קיימים או יישומים עסקיים מקומיים הדורשים אחסון, כגון Oracle E-Business Suite ו-PeopleSoft, לענן.
  • מסדי נתונים ויישומי עסקאות
    הפעל עומסי עבודה של DevTest עם Oracle, MySQL או מסדי נתונים אחרים כנגד נתונים נגישים בקלות בענן.
  • גיבויים, המשכיות עסקית ושחזור מאסון
    מארח עותק נוסף של נתונים ומערכות קבצים רלוונטיות בענן למטרות גיבוי ושחזור מאסון.
  • Microservices ו-Docker
    מספקים התמדה עבור מיכלי ענן שמתרחבים במהירות ככל שהסביבות שלך גדלות.
  • איחוד פעולות ושיתוף פעולה גלובליים
    עסקים ברחבי העולם יכולים למנף פלטפורמת אחסון משותף כדי לאחד את הפעולות ולפשט את שיתוף הפעולה הבינלאומי.
  • הגדלת משאבים
    הגדל או הקצא מחדש בקלות את משאבי האחסון דרך הענן, קנה מידה בהתאם לצרכים העסקיים או עליות המשאבים.

גיבוי ושחזור

גיבוי ושחזור הוא תהליך של אחסון עותקים של נתונים כדי להגן על ארגונים מפני אובדן נתונים. מינוף הענן לגיבוי יכול להגן על עותק של הנתונים שלך במיקום מרוחק במקרה של כשל או אסון.

גיבוי נתונים בענן יכול לבסס את אסטרטגיית הגנת הנתונים של ארגון מבלי להגדיל את עומס העבודה של צוות ה-IT שלו. שירותי גיבוי לאחסון בענן פועלים כמתקן מחוץ לאתר עבור ארגונים רבים. ישנן מספר גישות לגיבויים בענן שיכולות להשתלב בקלות בתהליך הגנת הנתונים הקיים של הארגון, כולל הגישות הבאות:

  • גיבוי מקומי לענן הציבורי
  • גיבוי ענן לענן
  • מערכות גיבוי בענן