מהו מחשוב ענן?

מחשוב ענן ופתרונות נלווים מספקים גישה דרך האינטרנט למשאבי מחשוב ולמוצרים, לרבות כלי פיתוח, יישומים עסקיים, שירותי מחשוב, אחסון נתונים ופתרונות רשת. שירותי ענן אלו מתארחים במרכז הנתונים של ספק תוכנה ומנוהלים על ידי ספק שירותי הענן או באתר במרכז הנתונים של הלקוח.

מחשוב ענן מוגדר

במילים פשוטות, מחשוב ענן מאפשר לך לשכור במקום לקנות את ה-IT שלך. במקום להשקיע רבות במסדי נתונים, תוכנה וחומרה, חברות בוחרות לגשת לכוח המחשוב שלהן דרך האינטרנט או הענן, ולשלם עבורו בזמן שהן משתמשות בו. שירותי ענן אלו כוללים כעת, בין היתר, שרתים, אחסון, מסדי נתונים, רשתות, תוכנות, אנליטיקה ובינה עסקית.

מחשוב ענן מספק את המהירות, המדרגיות והגמישות המאפשרים לעסקים לפתח, לחדש ולתמוך בפתרונות IT עסקיים.

יסודות מחשוב ענן

כאשר חברה בוחרת "לעבור לענן", זה אומר שתשתית ה-IT שלה מאוחסנת מחוץ לאתר, במרכז נתונים שמתוחזק על ידי ספק מחשוב ענן. לספק ענן מוביל בתעשייה יש אחריות על ניהול תשתית ה-IT של הלקוח, שילוב יישומים ופיתוח יכולות ופונקציונליות חדשות כדי לעמוד בקצב דרישות השוק.

עבור לקוחות, מחשוב ענן מציע יותר זריזות, קנה מידה וגמישות. במקום לבזבז כסף ומשאבים על מערכות IT מדור קודם, לקוחות יכולים להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר. מבלי לבצע השקעה גדולה מראש, הם יכולים לגשת במהירות למשאבי המחשוב שהם צריכים - ולשלם רק על מה שהם משתמשים.

יתרונות מחשוב ענן

ישנן מספר מגמות שדוחפות את העסקים - בכל הענפים - לעבר הענן. עבור רוב הארגונים, ייתכן שהדרך הנוכחית של עשיית עסקים לא תספק את הזריזות לצמוח, או שלא תספק את הפלטפורמה או הגמישות להתחרות. פיצוץ הנתונים שנוצר על ידי מספר גדל והולך של עסקים דיגיטליים דוחף את העלות והמורכבות של אחסון מרכזי נתונים לרמות חדשות - דורש מיומנויות וכלי ניתוח חדשים מה-IT.

פתרונות ענן מודרניים עוזרים לחברות לעמוד באתגרים של העידן הדיגיטלי. במקום לנהל את ה-IT שלהם, לארגונים יש את היכולת להגיב במהירות לנוף עסקי מהיר ומורכב יותר. עם כלכלת ענן מודרנית, הענן מספק ערך עסקי ומפחית עלויות, ועוזר לארגונים להשיג את מלוא הפוטנציאל העסקי שלהם עם הוצאות הענן שלהם.

מחשוב ענן מספק אלטרנטיבה מעולה לטכנולוגיית מידע מסורתית, כולל תחומים אלה:

  • עלות - לחסל הוצאות הוניות
  • מהירות - מתן מקום מיידי לפיתוח ובדיקה
  • קנה מידה גלובלי - קנה מידה אלסטי
  • פרודוקטיביות - שיתוף פעולה מוגבר, ביצועים צפויים ובידוד לקוחות
  • ביצועים - מחיר/ביצועים טובים יותר עבור עומסי עבודה מקוריים בענן
  • אמינות - מערכות סבילות לתקלות, ניתנות להרחבה, מבוזרות בכל השירותים

כיצד מחשוב ענן מעודד חדשנות

לקוחות הענן נהנים מהחידושים האחרונים והטכנולוגיות החדשות המוכללות באופן אוטומטי במערכות ה-IT שלהם, מכיוון שספק הענן לוקח על עצמו את העבודה של פיתוח יכולות ותכונות חדשות.

זה לגבי מהירות החדשנות. עם ספק הענן הנכון, לקוחות יכולים למנף ארכיטקטורת מחשוב ענן מודרנית כדי לחדש מהר יותר, להגדיל את הפרודוקטיביות ולהוזיל עלויות. יתרה מכך, בחירה בספק ענן המציע ארכיטקטורת ענן משולבת (SaaS, PaaS ו-IaaS) מעניקה לעסקים את היכולת לעבור מתפעול לחדשנות ולספק אפליקציות ושירותים חדשים, כולל שימוש בטכנולוגיות חדשניות כגון בינה מלאכותית (AI ), צ'אטבוטים, בלוקצ'יין ואינטרנט של הדברים (IoT). חברות יכולות לרתום את שפע הנתונים כדי לקבל תובנות חזויות לגבי העסקים שלהן ובסופו של דבר להביא לתוצאות טובות יותר עבור הלקוחות שלהן.

כיצד אבטחת ענן בונה אמון

מעבר לענן מסיר את כאבי הראש והעלויות של תחזוקת ה-IT בִּטָחוֹן. ספק ענן מנוסה משקיע ללא הרף בטכנולוגיית האבטחה העדכנית ביותר - לא רק כדי להגיב לאיומים פוטנציאליים, אלא גם כדי לאפשר ללקוחות לעמוד טוב יותר בדרישות הרגולטוריות שלהם.

ספקי הענן הטובים ביותר משקיעים בכל שכבת אבטחת ענן כחלק מהעיצוב הכולל שלהם באזורי מרכז נתונים גלובליים. גישת ענן מאובטח רב-שכבתי שכזה מציעה אבטחה ברמה שהעסק של הלקוח דורש.

כיצד הענן מחבר תהליכים עסקיים

תהליכים עסקיים מתארים כיצד מתבצעת העבודה מתחילתה ועד סופה. הם דרך טובה לתאר כיצד אנשים עובדים יחד היום, כיצד הם היו רוצים לעבוד יחד בצורה אידיאלית, וכיצד עבודתם תעוצב עם כניסתה של טכנולוגיית ענן חדשה. עם פתרון ענן משולב, ארגונים מצוידים טוב יותר לנהל ולהעריך את העלויות והיתרונות של פרויקטים טכנולוגיים.

עבור ארגונים הנאבקים בתהליכים עסקיים מנותקים וממגורות נתונים, הענן מציע דרך לשנות את הפעילות העסקית שלהם. עם הענן, אין צורך להמציא מחדש את גלגל התהליך. חבילות יישומי ענן שלמות אינן מודולריות אלא מחוברות, מה שמבטל ממגורות נתונים ומאפשר אינטגרציה והחלטות עסקיות חכמות.

מציאת ספק ענן המספק את כל שלוש שכבות הענן - בדרכים מחוברות וחסרות תקדים - היא חיונית. יתרה מכך, עסקים זקוקים לפלטפורמה שלמה ומשולבת עם פתרונות חכמים בכל שכבה.

סוגי מחשוב ענן

ישנם שלושה סוגים של עננים: ציבוריים, פרטיים והיברידיים. כל סוג דורש מהלקוח רמת ניהול שונה ומספק רמת אבטחה שונה.

ענן ציבורי

בענן ציבורי, כל תשתית המחשוב ממוקמת בחצרים של ספק הענן, והספק מספק שירותים ללקוח דרך האינטרנט. לקוחות אינם צריכים לתחזק IT משלהם ויכולים להוסיף במהירות עוד משתמשים או כוח מחשוב לפי הצורך. במודל זה, מספר דיירים חולקים את תשתית ה-IT של ספק הענן.

ענן פרטי

ענן פרטי משמש אך ורק ארגון אחד. זה יכול להתארח במיקום הארגון או במרכז הנתונים של ספק הענן. ענן פרטי מספק את הרמה הגבוהה ביותר של אבטחה ושליטה.

ענן היברידי

כפי שהשם מרמז, א ענן היברידי הוא שילוב של עננים ציבוריים ופרטיים כאחד. באופן כללי, לקוחות ענן היברידי מארחים את היישומים הקריטיים לעסק שלהם בשרתים שלהם ליותר אבטחה ושליטה, ומאחסנים את היישומים המשניים שלהם במיקום של ספק הענן.

ריבוי-ענן

ההבדל העיקרי בין ענן היברידי ל multicloud הוא שימוש במספר רב של התקני מחשוב ואחסון בענן בארכיטקטורה אחת.

שירותי מחשוב ענן

ישנם שלושה סוגים עיקריים של שירותי ענן: תוכנה כשירות (SaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS), ותשתית כשירות (IaaS). אין גישה מתאימה לכולם בענן; זה יותר על מציאת הפתרון הנכון לתמיכה בדרישות העסקיות שלך.

SaaS

SaaS הוא מודל אספקת תוכנה בו ספק הענן מארח את האפליקציות של הלקוח במיקום של ספק הענן. הלקוח ניגש ליישומים אלה דרך האינטרנט. במקום לשלם עבור תשתית המחשוב שלהם ולתחזק אותם, לקוחות SaaS מנצלים את המנוי לשירות על בסיס תשלום Pay-as-you-Go.

עסקים רבים מוצאים את SaaS כפתרון האידיאלי מכיוון שהוא מאפשר להם להתחיל לעבוד במהירות עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר שיש. עדכונים אוטומטיים מפחיתים את העומס על המשאבים הפנימיים. לקוחות יכולים להרחיב את השירותים כדי לתמוך בעומסי עבודה משתנים, להוסיף עוד שירותים או תכונות שהם מגדילים. חבילת ענן מודרנית מספקת תוכנה מלאה לכל צורך עסקי, כולל חווית לקוח, ניהול קשרי לקוחות, שירות לקוחות, מערכת לניהול משאבים, רֶכֶשׁ, ניהול פיננסי, ניהול ההון האנושי, ניהול כישרונות, גִלְיוֹן שָׂכָר, ניהול שרשרת הספקה, תכנון ארגוני, ועוד.


PaaS

PaaS נותן ללקוחות את היתרון של גישה לכלי המפתחים הדרושים להם כדי לבנות ולנהל יישומי מובייל ואינטרנט מבלי להשקיע או לתחזק את התשתית הבסיסית. הספק מארח את רכיבי התשתית והתווך, והלקוח ניגש לשירותים אלה באמצעות דפדפן אינטרנט.

כדי לסייע לפרודוקטיביות, לפתרונות PaaS צריכים להיות רכיבי תכנות מוכנים לשימוש המאפשרים למפתחים לבנות יכולות חדשות ליישומים שלהם, כולל טכנולוגיות חדשניות כגון בינה מלאכותית (AI), צ'אט בוטים, blockchain, וה האינטרנט של הדברים (IoT). הצעת ה-PaaS הנכונה צריכה לכלול גם פתרונות עבור אנליסטים, משתמשי קצה ומנהלי IT מקצועיים, כולל ביג דאטה אנליטיקה, ניהול תוכן, ניהול מסדי נתונים, ניהול מערכות ו בִּטָחוֹן.


IaaS

IaaS מאפשר ללקוחות לגשת לשירותי תשתית על בסיס לפי דרישה דרך האינטרנט. היתרון העיקרי הוא שספק הענן מארח את רכיבי התשתית המספקים מחשוב, אִחסוּן, ו רֶשֶׁת קיבולת כך שמנויים יוכלו להפעיל את עומסי העבודה שלהם בענן. מנוי הענן אחראי בדרך כלל על התקנה, הגדרה, אבטחה ותחזוקה של כל תוכנה ב- Cloud Native פתרונות, כגון מסד נתונים, תוכנת ביניים ותוכנות יישומים.

איך עובדת צריכת ענן

מנקודת מבט של משתמש קצה, צריכת ענן פירושה שימוש באפליקציית ענן או צריכת תשתית ענן. עם זאת, ללא קשר למיקום המשאב, הבנת השימוש והצריכה של משאבי התשתית נותרה קריטית, מכיוון שהיא מייצגת את היכולת של ארגון לשרת לקוחות, לחדש ולהפחית את ההוצאות התפעוליות.

צריכה מוגדרת כפעולה של שימוש במשאב. הרעיון הזה נראה פשוט מספיק כשהוא מיושם בענן, אבל היישום שונה לפי ספקי השירות. הבנת מה זה בדיוק אומר לצרוך משאב מוסיף למורכבות. ספקי הענן הטובים ביותר יעזרו ללקוחותיהם להבין בבירור את העלות של שירותי הענן שלהם ומה הם יכולים לצפות לשלם עבור צריכת שירותים אלה.

אתגרי מחשוב ענן

ארגונים רבים כיום עדיין מחליטים אם להעביר או לא להעביר את עומסי העבודה המקומיים שלהם לענן. עבור רוב הארגונים, ההבטחה למערכות מידע מבוססות ענן נטולות תקלות נותרה יעד חמקמק. למרות שטכנולוגיית הענן נפוצה, ההתקנות של היום מורכבות בעיקר מיישומים חדשים בעננים פרטיים המנוהלים על ידי צוות IT פנימי. הרוב המכריע של היישומים והתשתיות הארגוניות עדיין נשאר במקום, למרות שזה משתנה במהירות.

עם זאת, מנהיגי IT מהססים לעתים קרובות להעביר יישומים קריטיים לידיים של ספקי שירותי ענן - בין השאר משום שהם אינם רואים נתיב הגירה ברור לנכסים מדור קודם, אך גם משום שהם אינם בטוחים אם שירותי ענן ציבוריים מוכנים להיפגש. צרכי הארגון. הם צודקים להיות סקפטיים: רוב הצעות הענן הציבוריות מאופיינות באפשרויות פריסה לא מספקות, תאימות מוגבלת בין מערכות מקומיות ומערכות ענן, והיעדר יכולות ניהול ברמת הארגון.

כיצד Oracle עוזרת לך לעבור לענן

פלטפורמת מחשוב הענן המובילה בתעשייה של Oracle יכולה לעזור לך לעבור בקלות לענן תוך הפחתת העלויות של מודרניזציה של IT. העסק שלך יכול לשמר את ההשקעות הקיימות שלו עם כלים מוכרים, ואתה לא צריך לשכתב את הקוד כדי להעביר את נכסי התוכנה שלך. קיבולת אלסטית באמצעות "התפוצצות ענן" מעניקה לך את הקיבולת שאתה צריך מבלי שתצטרך להירשם יתר על המידה. החיסכון הגדול ביותר מגיע מביטול הוצאות הון על ידי הרמה והעברה של עומסי עבודה שלמים לענן והוצאת נכסי מרכז נתונים.